We spreken van agressie, wanneer iemand andermans grenzen overschrijdt, bewust schade berokkent of met woede iets probeert te bereiken of te doen. Bij het omgaan met agressieve mensen is de manier van communiceren van belang, omdat jouw gedrag een reactie uitlokt bij de ander. Door je eigen manier van communiceren goed te kennen en te kiezen, kun je beter omgaan met agressieve mensen. Helaas komt agressie ook voor in het verkeer en krijgen beroepsverkeersregelaars ook hiermee te maken. Het is dan ook van belang om het begin van agressie te leren kennen en daarop zo te reageren dat het niet uit de hand loopt. Dat vergt veel, bijvoorbeeld beheersing van je eigen gedrag en vriendelijk en correct blijven. Dat kan een gedragsverandering bij de ander teweeg brengen.
Doelgroep
Medewerkers in de zorg, politiefunctionarissen, verkeersregelaars, winkelpersoneel, horecapersoneel, gemeentemedewerkers.
Onderwerpen die worden behandeld in de cursus:
- Omgaan met verbale agressie
- Omgaan met fysieke agressie
- Mentale weerbaarheid en veerkracht
- Voorkomen van agressie
- Ingrijpen bij agressie
- Praktijkoefeningen met een acteur
Duur
1 dag (en tevens afhankelijk van de samenstelling van het pakket) Tijdens de cursusdag worden koffie, thee en lunch gratis aangeboden.
Examen
Geen examen.
Certificaat
Na afronding van de training ontvangt de deelnemer een bewijs van deelname betreffende vaardigheden in het beheersen van agressie en het omgaan met de gevolgen van agressie.
Prijzen
Totaal €150,- excl. BTW (Inclusief arrangementskosten)
Contact
Voor meer informatie of vragen kunt ons als volgt bereiken: Tel: 085 – 01 844 83 en/of e-mail: opleidingen@mpss.nl